Hur ändrar man?

Någon som har tips på hur man kan ändra sin bebis dygnsrytm?

Vår pys är klarvaken, redy to play, på natten. Och på dagen sover han som en klubbad säl. Jamenar om det fortsätter så här kommer vi bli den där konstiga familjen som sover på dagen och är vakna på natten.

Vi kommer bli socialt utstötta för ingen vill umgås med folk som bjuder hem till fika strax efter midnatt. Och när pysen börjar skolan kommer han inte ha någon att leka med för inga andra barn är ute på skolgården klockan fyra på morgonen. Så får han kasta sin lille boll helt ensam. I skenet av månens ljus.

=(

Ps. Allt kanske löser sig med tiden?

Kommentera gärna!
Di

haha

du e bäst asså

håll honom vaken på dagen;)

2009-09-29 ♥ 13:19:14
Josefine

Det finns säkert tusentals teorier och metoder som funkar på olika barn. Men vad du än gör. Nämn dem inte i bloggen. Man blir skändad då. Sanna Lundell skrev om hur hon fått sin bebis att sova flera timmar i sträck på natten... eh... the shitstorm som utbröt i kommentarsfältet. Hon var plötsligt ICKE lämplig som förälder och folk skulle minsann sluta läsa hennes blogg (åh snyft då) för att hon var en så DÅLIG människa. Men googla runt! Det finns massvis av tips för hur man vänder på dygn och så där. Har inte koll själv än eftersom min bebis inte kommit än (men snart snart!). Lycka till! (sömnen... bästa grejen i ens liv nästan. vill man inte vara utan)

2009-09-29 ♥ 13:30:57
spiderchick

Josefine: Uj då... är sånt så känsligt? Där ser man =) Ska googla lite.



/Spider

2009-09-29 ♥ 13:35:19 » URL: http://spiderchick.blogg.se/
Charlotta

ojoj, låter jobbigt detdär! tyvärr har jag ingen erfarenhet av bäbisar som helst är uppe på natten. har ni kollat om han är vampyr? dom tål väl itne solljus? elleeeer?

2009-09-29 ♥ 13:39:20 » URL: http://charris.blogg.se/
Kerstin

Han e' ju ganska liten än så länge, men det är bra att försöka tänka på rutiner (och matningstider)så långt det är möjligt.

Bestäm en nattningstid och byt alltid till pyjamas då ni bestämmer att det är sovdags. Bada innan pyjamasen, det tröttar ut så där små personer.



Sedan får man tänka på att det här är en rackarns ny liten människa så det kanske kör lite i lilla magen framåt aftonkvisten? Väldans vanligt, och vem kan sova när en massa fiserier härjar runt?



Även mot onda magar är varmt (inte hett!!!)bad skönt innan man tar sig ett sista skrovmål på kvällen.



Lång kommentar - inte något ilsket dock - men mitt råd är alltså att se till att skapa rutiner som unge herr SpiderBabe kan känna igen dig i, och somna gott en hel natt.



Fast...det brukar fixa till sig efter ett tag!



Lycka till.

2009-09-29 ♥ 13:44:10 » URL: http://www.arstinn.blogspot.com
Jenna

Det kommer han att fixa utmärkt själv, med tiden. Min flicka var precis likadan, uppe på nätterna, sov på dagarna. Och ja, men blir knäckt. Nu är hon fyra månader, och så himla duktig. Somnar 7 - 8 på kvällen och vaknar halv 7 på morgonen. Er lilla grabb kommer in i er rytm snart. Håll ut!

2009-09-29 ♥ 13:47:35 » URL: http://jeenzz.webblogg.se/
Sandra

Fan vad mycket tjorv det är med ungar. Man tror ju att det bara är att föda dom och sen rullar allt på som det ska och man behöver bara rida på vågen typ. Vilken himla tur att jag inte har barn ännu, haha ;)

2009-09-29 ♥ 13:48:14 » URL: http://sandralx.blogg.se/
NIna

Hang in there så vänder det nog snart

2009-09-29 ♥ 13:48:28 » URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Daniel

E ju ingen baby teoretiker.



men gillar ju snask. och brukar bli trött av allt slafsande.



Kanske det kan hjälpa? men som sagt är inget baby-Einstein.

2009-09-29 ♥ 13:52:04 » URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Soffan

Håller med ovanstående. Det är helt normalt att bebisar har omvänd dygnsrytm de första veckorna. Dessvärre.

2009-09-29 ♥ 13:54:52 » URL: http://soffanomatte.wordpress.com
Åsa

Åh slappna av, det löser sig, jag lovar! Det tar lite tid men snart har lillkillen fattat galoppen med dag/natt, tänk, han är ju inte riktigt van ännu vid livet!

2009-09-29 ♥ 13:55:36
camilla "lillmamman"

Ha ha ha... Ja, det ändrar sig sen ska du se.



Sov när han sover är mitt enda tips. Det är lag på att vända dygnet de första veckorna.

med min första så följde jag "kvinnofängelset" på natten. Det började vid två tiden har jag för mig (hade bara ettan, tvåan och fyran då : )



Kram!

2009-09-29 ♥ 13:57:59 » URL: http://www.lillmamman.se
pubes

jag tror det är lättare om du go with the flow & följer din pojkes rytm istället. köp in lite dvd-boxar att kolla på när han inte vill sova, sen sover du när han sover helt enkelt :)

(jag har ingen aning som du kanske förstår, har inga barn själv..)

2009-09-29 ♥ 14:07:10 » URL: http://pubes.blogg.se/
Tobbe

Dygnsrytmen kan ändras lite fram och tillbaka såklart. Men rätt som det är har pysen blivit tonåring och tagit tillbaka sina gamla sovvanor ifrån bäbis-stadiet. Ingen idé att kämpa mot något du inte kan vinna.

2009-09-29 ♥ 14:07:27 » URL: http://fototobbe.blogspot.com/
floria

han är så liten än, så mitt bästa tips är att visa att det är skillnad på dag och natt. det är supersvårt, eftersom de är så galet gulliga, men gör såhär: när det är natt och sovdags tänder ni inga lampor och har det tyst omkring där han är. byt bar5a blöjor i nödfall och så snabbt sommöjligt, gärna utan att tända upp. om han sover i egen säng: mat och sen raka vägen ner i sängen igen. det svåraste: inget bus, inget sjungande, inget lek, bara tråkigt allting på natten (om ni inte har en insomningsrutin då). allt sådant sker bara dagtid.



med detta har jag fått barn som varit vakna dagtid från dag tre typ... det är mammas tips från början och hon har fyra barn, så det har iallafall funkst på 6 barn :-)

2009-09-29 ♥ 14:14:20 » URL: http://floria.blogg.se/
mama

Han kanske är mörkrädd?

2009-09-29 ♥ 14:14:24 » URL: http://naughtyandmama.blogg.se/
Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Var han nattmänniska i magen också? För de brukar ha samma dygnsrytm utanför magen som i magen :)

2009-09-29 ♥ 14:19:47 » URL: http://spindeltjejen.wordpress.com
Linn

Gud, trodde ja var ensam med det problemet. Vår lila bebbe är nu 4 dagar och han är precis likadan. Verkar alltså som om de ordnar sig med tiden. håller iaf tummarna för de :p

2009-09-29 ♥ 14:23:05 » URL: http://s0eet.blogg.se/
Åsa

Det jag alltid har gjort med mina små är att aldrig tända lampan på natten. Kanske bara nån liten så du inte faller ihjäl dig om du ska upp ur sängen. Och så bytte jag aldrig blöjor eller stökade med barnet mer än nödvändigt (om dom inte bajsat förstås) på natten. Sen tror jag att det kommer att lösa sig av sig själv. Men det är ju som du säger. Man blir lite osocial när man bara sover på dagarna.. =)

Kram på er!

2009-09-29 ♥ 14:23:30 » URL: http://ostor.blogg.se/
Jessica

Det är bara konstatera: Det är en riktig rocker ni har fått! Han kommer att vara ute på turné med sitt rockband och spela på nätterna och ligga och slagga på hotellet på dagarna....har ni tur kommer han att tjäna stora pengar så han kan ta hand om sina gamla och trötta föräldrar när de sitter på hemmet och minns tillbaka de sömnlösa nätterna :)



/Jessica



2009-09-29 ♥ 14:25:40
Amy

Tror också att det löser sig så småningom, man har liksom inte så mycket makt över bebisarna första veckorna! Men vill du försöka göra något så kanske se till att promenera/vara ute en hel del på dagarna med vagnsufletten nere (om det inte är ösregn då) så att bebisen får dagsljus. Som många sagt, alla lampor släckta och inte så mycket fixande på natten. Det ska vara riktigt tråkigt... Och se till att du själv sover på dagarna, rätt svårt ibland faktiskt - lycka till!

2009-09-29 ♥ 14:29:45 » URL: http://www.veckorevyn.com/bloggar/amys-blogg
MansonDust

Det brukar ändra sig med tiden.

2009-09-29 ♥ 15:01:44 » URL: http://mansondusts.blogg.se/
Gun

Det är väl ingen större tröst att säga att det säkerligen rättar till sig själv snart. Det jag skulle göra är att inte tända på natten, stanna i sängen och amma. Inte så lätt om han är vaken jättemycket, men man kan försöka. Sen kan ni försöka få honom att vara vaken så mycket som möjligt på dagarna. Det är svårt att väcka en nyfödd och många anser att man inte ska göra det heller. Skit dock i vad andra tycker och gör som ni känner är bäst! Annars rättar det till sig snart!

2009-09-29 ♥ 15:02:10 » URL: http://horni.blogg.se/
Anneli

I vår familj var det sådär typ de två första veckorna men sen löste det sig mer eller mindre av sig självt. Vi försökte aktivt hålla den lille vaken under kvällen, lite i taget... och så höll vi ganska hårt på att han bara skulle äta typ var 3-4:e timma o inte hålla på o småäta, somna, småäta, somna osv. Men som sagt, det känns som att man kommer gå under o att de sömnlösa nätterna kommer pågå i all evighet... men håll ut för det BLIR bättre.

2009-09-29 ♥ 15:05:31 » URL: http://heartofanneli.blogg.se/
johanna ringh

hoppas det löser sig :D älskar din blogg :D

2009-09-29 ♥ 15:08:18 » URL: http://sweethoneybee.blogg.se/
Anette

Har sett att många tycker att ni bara ska släppa de å att allt kommer att ordna till sig med tiden, men jag har varit i din sits, å de pågick i 4 månader, kan meddela att då e man inte sugen på att "släppa de" man vill få SOVA NU!

Dom tips jag har som funkade på våran lilla prins var..

När det är dag, ha verkligen DAG till fullo, Tänd lampr, starta radio eller tv, lev om, och aktivera så gott ni orkar.

När de sedan blir kväll så gör tydliga kvälls rutiner, tvätta bebisen, ta på pyjamsas, kvällsammning..ja vad ni nu brukar göra innan ni ska lägga han.

Sen dämpar ni belysninge, försöker dra ner ljudnivån lite, dock inte så man smyger som ett tok, finns risk att bebis tror att du är en inbrotttjuv ;) och så e de bästa att dom inte vänjer sig vid att de ska va knäpptyst när dom ska sova, kan bli jobbigt om man får syskon :)

Svalt och skönt i sovrummet å så hoppas man vid alla gudar att de funkar så man får sova och bli människa igen.

Lycka till :)

2009-09-29 ♥ 15:12:17 » URL: http://monkeymama.blogg.se/
Kristin

Vår lilla korv (9) veckor har precis börjat få in rutiner efter att ha varit en nattkille utan dess like. På Bvc sa dom åt oss att det ordnar sig med tiden och att sovrutiner ska man börja med först efter 3 månader, innan dess ska bebisar få sova när dom vill sova och vara vakna när dom vill. Att försöka hålla ett barn vaket gör dom bara otrygga och dom ordnar det själv med tiden. Däremot kunde man gärna visa att nu är det kväll, byta till pyjamas, släcka ner och sänka ljudet på kvällen och ha ljud och ljus på dagarna så allt blir så naturligt som möjligt. Det har funkat för oss iaf :)

2009-09-29 ♥ 15:14:04 » URL: http://www.kinderfalukorv.se
Malin

Är han född på natten eller sent på kvällen?

Vår dotter är född sent på kvällen och använde sig av den dygnrytmen ett tag, men det vände.

Håll ut det vänder!

2009-09-29 ♥ 15:34:23
JENNIE

Var med och svara på dagens fråga i Skit eller Spya? ;)

2009-09-29 ♥ 15:49:36 » URL: http://jenniesplace.blogg.se/
Anna

Jodu, med tvillingar MÅSTE man ha rutiner, så vi i den utvalda skaran får göra saker som andra föräldrar inte får utan att bli utskällda offentligt :)



Mitt heta tips är RUTINER (inte så otippat kanske). Vi gjorde så att när den ena vaknade så väcktes den andra, så fick dom nya blöjor, äta mat, vara vakna en stund och sen sova.



Och så höll vi på sådär, först i tretimmarsintervall, sen i fyratimmarsintervall, sen kunde man hoppa över en vakenperiod på natten osv... Men tricket tror jag är att skapa rutiner och hålla på dom. Ska skrutt käka om fyra timmar så SKA skrutt käka om fyra timmar, sover skrutt så får man väcka skrutt. Typ så.



Jag kan gå på i timtal om hur vi gjorde och saker jag tyckte var bra, men bebbar är ju olika så allt som vi gjort funkar inte för dig, men det fattar du ju själv...



:)



KRAM!

2009-09-29 ♥ 15:51:37 » URL: http://iannashuvud.wordpress.com
en annan mamma

Som mamma till fem håller jag med dem som skriver att ha DAG på dagarna och NATT på nätterna... Försök ha nedsläckt och tyst på nätterna, även om skrutten är vaken - visst kan man absolut se på TV för att inte bli galen själv, men ha ljudet lågt och släckt runtomkring... Inget pratande o busande nattetid. På dagen har det hjälpt oss jättemkt att ha barnen i dagsljus så mkt som möjligt, funkar även om bebisen sover: om han sover ute i vagn så mörklägg inte med suflett och filt, inte sova i ett mörkt och tyst rum dagtid utan hellre med uppdragna persienner. Och så ger det sig med tiden.... Ni har mitt fulla medlidande över sömnbristen! Stort grattis och lycka till!

2009-09-29 ♥ 15:56:26
imemii

haha, ja när jag var baby sov jag cirka ingenting alls, inte på dagen heller (okej, en liten smula sov jag på natten då) ^^

2009-09-29 ♥ 16:29:55 » URL: http://imemii.blogg.se/
Karin

Det löser sig säkert snart. Eller kanske inte... Men det kan ändå bli en bra människa av spiderbaby. Min bror är en nattmänniska och har varit det sen han låg i mammas mage. Dessutom hickade han gärna inne i magen. Nu är han vuxen och har ett jobb - det har gått bra för honom! (Men han tycker fortfarande om att vara vaken på natten.)

2009-09-29 ♥ 17:01:03 » URL: http://someoneelise.blogg.se/
Caroline

Våra bebisar kunde leka om det inte va så att jag bodde i Sthlm för vår sover också hela dagarna o e vaken mellan 1-4.30 på nätterna.

BTW hade vi samma BF 23/10 o samma dag som du åkte in o fick din prins så fick ja åka in på kontroll på förlossningen, Sen ploppa han ut den 21/9!

Tycker d va ett lite läskigt sammanträffande!!

O det va precis efter det som jag fick nys om din blogg :)

Tycker du skriver helskönt!! O jag känner igen mig så himla väl i det du skriver om din skrutt =)

2009-09-29 ♥ 17:35:33
Emma

Min dotter (nu 3 månader) var precis likadan.. helt väck på dagen och pigg som en lärka på natten.. runt 23-tiden började hon dra igång. När jag slutade att amma och övergick till flaska och fick mat samma tid varje dag ändrade hon rytmen själv. jag menar inte att du ska sluta amma men tänk noga på rutiner, försök att ge kvällsmålet samma varje kväll släck ner osv... lycka till kram

2009-09-29 ♥ 17:45:40 » URL: http://godingsam.blogg.se/
Mia

När bebisen vaknar på natten, så tänd bara en lampa med svagt sken, 15 watt. Prata inte med bebisen, låt den äta, byt på den om det behövs, och försök söva den igen. Mjuka och lugna rörelser. Dra den i vagnen över en tröskel om inget annat hjälper.



På dagen ska det vara ljust. Låt radion vara på. Säg inte åt folk att dom inte får ringa på telefon eller dörrklockan. Dammsug gärna om det behövs.Är bebisen trött så sover den på dagen det den behöver ändå.



Så...tyst och mörkt på natten, ljust och ljud på dagen.



Mia- 3-barnsmamma

2009-09-29 ♥ 18:57:49
tobys.se

Haha sådär var jag som spädbarn.



Och titta på mig nu - ADHD och allt. Hahhaha =p

2009-09-29 ♥ 18:58:25 » URL: http://tobys.se
Mia

När bebisen vaknar på natten, så tänd bara en lampa med svagt sken, 15 watt. Prata inte med bebisen, låt den äta, byt på den om det behövs, och försök söva den igen. Mjuka och lugna rörelser. Dra den i vagnen över en tröskel om inget annat hjälper.



På dagen ska det vara ljust. Låt radion vara på. Säg inte åt folk att dom inte får ringa på telefon eller dörrklockan. Dammsug gärna om det behövs.Är bebisen trött så sover den på dagen det den behöver ändå.



Så...tyst och mörkt på natten, ljust och ljud på dagen.



Mia- 3-barnsmamma

2009-09-29 ♥ 18:59:21
Wictoria- Sebastians mamma

Kommentar ang Kerstin kommentar.

Det där med badningen, ni ska inte bada varje kväll. Räcker med en gång i veckan när det är en sån liten.



Tänk på att det är ett spädbarn.

Spädbarn går inte få in några riktiga rutiner på.

Ni får helt enkelt flyta med bebisen. :)

Det är tufft i början, men det rättar till sig med tiden. Stressa inte.

2009-09-29 ♥ 19:03:50 » URL: http://wictooria.blogg.se/
nina

Det brukar vara sådär i början,, när han blir runt ett halvår så brukar allt bli mer rutiner :)

Man lever som i koma i början, men det blir bättre! :)

2009-09-29 ♥ 19:26:31 » URL: http://ninawikizz.blogg.se/
jessica

Orkade inte läsa igenom alla tipsen, men såg att några redan skrivit angående att inte prata alls på natten och försök att inte tända lampor alls...Köp en sladddimmer på ikea till nattygsbordslampan så kan tända lite lite lite granna så du ser och inte tappar bebben på golvet ;-) Man kan byta blöja men gör det görfort och tänd inte lampan och som sagt prata inte!! haha Detta kom sig naturligt för mig eftersom jag gjorde allting i typ sömnen ändå och då kunde jag ju inte prata :-)..Dessutom måste jag ju tipsa om att ligga ner och amma, då behöver du liksom bara släppa ut det och låta bebben käka till han är mätt och sedan bara ligga kvar och så sover du samtidigt :-) SUpersmidigt!



Det kommer lösa sig snart tror jag, man håller lätt på att bli galen om man inte får sova! Är ju en välkänd tortyrmetod att bli väckt hela tiden när man håller på att somna!



Kram på er

2009-09-29 ♥ 19:26:38 » URL: http://www.jessicaochlivet.blogspot.com
jessica

Just det ja, glömde ju. Ha på musik hela dagarna och prata högt och tydligt och ha på tv:n och låt honom sova inne i vardagsrummet så han märker att det är på dagen man skall vara vaken när det händer grejer! Han vill ju inte missa ngt ;-)

2009-09-29 ♥ 19:29:12 » URL: http://www.jessicaochlivet.blogspot.com
idafia

Åh, jag var precis likadan när jag var bebis! Höll på att driva mamma & pappa till vansinne. Sov hela dagen och på natten var det party party. Vet dock inte hur dom gjorde för att ändra på mina vanor. Jag har dock blivit svinduktig på att jobba natt så kanske det förde något gott med sig? ;)

2009-09-29 ♥ 19:42:53 » URL: http://pa_drift.papper.fi
Miss Dramaqueen

Klart det löser sig med tiden!



Om jag vore du skulle jag vara glad att han är rebellisk nu, det är ju lite lättare att hantera en bebis än en tonåring..

2009-09-29 ♥ 20:24:14 » URL: http://itisart.blogg.se/lisa
therese

han e inte så gammal än, så just nu tycker jag det bara e följa hans egna rutiner. Men ni kan ju ändå släcka ner mot kvällen o ta på han pyjamas, sänka volymen lite.. =) Grattis förresten! Det e en härlig tid för er nu, min son e 15 mån på Torsdag, det ÄR underbart med barn =) Kram

2009-09-29 ♥ 20:28:29 » URL: http://holmstrom86blogg.se
Förvirrade Morsan

det där med dygnsrytmen brukar lösa sig med tiden... det är inte förrän de är runt fyra månader som de börjar lära sig skilja på natt och dag sa de till mig på bvc ;)

2009-09-29 ♥ 20:51:46 » URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/
Lorentzon

Du har aldrig testat att incisera kaffe i honom? Kan funka. =)



Eller så håller du honom bara vaken på dagen. ;D

2009-09-29 ♥ 21:55:34 » URL: http://lorentzon.blogg.se/
Rebecca Utan Räkor

Tillåt inte att han sover.

Häll vatten på honom varje gång han håller på att slumra till. Iskallt.



Eller så hoppas du på att det löser sig med tiden.

Jag vet inte

2009-09-29 ♥ 23:02:39 » URL: http://alltutom.blogg.se/
Gafflan

Vaaaa? Fick du inte dygnsmanual med hem från BB? Jag fick inte det heller efter yngsta dottern födts. Hon vände på dygnet det tog ett tag men jag lyckades vrida tillbaka. Låt det ta tid bebisen är ju alldeles ny, sov när pojken sover om du kan. Ha det bäst!

2009-09-30 ♥ 00:15:48 » URL: http://gafflan-gafflan.blogspot.com
K

Ja! Allt löser sig med tiden. När de blir lite större, typ sex månader lr så kan man börja med nån metod..tycker jag iaf! Så gjorde vi med vår minsta. Spädbarn är otroligt oförutsägbara, han kommer ändra sina rutiner en miljon gånger.

2009-09-30 ♥ 00:58:21 » URL: http://skorpsmulorochsandaletter.blogg.se/
Anonym

2009-09-30 ♥ 11:48:58
Pia

Det är jobbigt och gissa hur kul det var med osynkade tvillingar?!! Läs mer på min blogg under kategori Barnen, inlägg Mina tvillingar. Jag tog till lite annorlunda metoder! ;o)

2009-09-30 ♥ 11:59:30 » URL: http://anjocapi.blogg.se/
tvilling mamman

jag tror att du måste börja med rutiner, att han läggwer sig samma tid verje kväll osv osv..

våra pojkar kunde var sådär också, men det har försvunnit nu. Kanske växer ifrån deT? Försök att ha honom vaken i 2-3 timmar (om de går?) innan läggdags, sen ger du mat och låter honom gå och lägga sig trött. :D



2009-09-30 ♥ 12:10:32 » URL: http://towebomaan.blogg.se/
susanne

det kommer vända på sig av sig själv=0) bara vänta ...

2009-09-30 ♥ 13:43:26 » URL: http://minegnalillasida.blogg.se/
Lovisa

Du har redan hört det men jag säger det igen. :) Rutiner, rutiner, rutiner och återigen rutiner. Att luta sig tillbaka och tro att en liten bebbe själv ska förstå skillnad på natt och dag kommer ta larvigt mycket tid. Som flera skrivit så måste du visa att nu är det dag = det låter om tv, radio och människor, det slamrar och det är ljust. Lite senare blir det bad, pyjamas, mat och lampor släcks, det blir tystare och det är sängen som gäller. Vaknar man så är det dödstrist för ingen vill leka eller prata = det är lika bra att somna om igen. Självklart tar det ett tag för lillen att greppa det här, men jag lovar att det gör det så småningom om du är ihärdig. Det är guld värt med en bebbe som har rutiner för då vet du själv när du har din egentid (eftersom de somnar på ungefär samma tid både då de sover middag och på kvällen).

Lycka till!

2009-10-01 ♥ 13:32:33
Maria

Alltså, min son var typ två månader när han började sova 6 tim pass. Och det var fantastiskt till skillnad mot 2,5 tim..

I andra länder lindar man in barnen i en scarf/tunn duk (ganska stor) så de låg med armarna mot magen. Det blir för dem som att ligga i magen. Och det är ju deras trygghet, de känner igen det.

Det låter brutalt, jag vet, jag rynkade också näsan åt det.

Jag började ändå linda min son och han sov jätte bra efter det. Så fortsatte det tills han var ca 6 månader då han visade att "jag kan sova själv".

Varje barn är individuellt, men det funkade för mig! Och det var fantastiskt skönt att få sova! Nästa unge ska lindas direkt =)

2009-10-01 ♥ 20:57:19 » URL: http://mukkis.blogg.se/
Frida

Har det löst sig?😂

Svar: det har löst sig, ja :)
spiderchick.nu

2015-09-16 ♥ 12:38:54

Innan du kommenterar: Tänk på att Spiderchicks inlägg alltid är några smulor ironiska och flera smulor överdrivna, ta inte allt på allvar. Tack och kram!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:



Kommentar:

Trackback