Telefonbutiksångest

Jag har dragit mig för det. Men igår var jag tvungen! 
 
Tvungen till vad undrar ni? 
 
Jo, jag var tvungen att besöka en telefonbutik för att uppdatera min telefon.
 
Jag har på riktigt ångest innan jag sätter foten i en sådan butik för jag VET följande:
 
1. Säljaren kommer konstatera att jag har för lite utrymme / för lite för surf / för lite prestanda / för lite ALLT samtidigt som han ger mig "det här är riktigt illa hur har du ens klarat av att stiga upp på morgonen"-blicken. 
 
2. Säljaren kommer insistera på att jag ska testa något annat än iPhone och sedan frusta chockat när jag meddelar att jag är nöjd precis som det är. 
 
3. Säljaren kommer inte lita på att jag verkligen är nöjd med mitt nuvarande telefonmärke utan misstänka att jag säger detta under hot från oklar instans. 
 
4. Jag kommer behöva tillbringa 20 minuter med att övertyga säljaren om att det jag säger är sanning. 
 
5. Säljaren kommer försöka övertyga mig om att jag ska ha något slags icke ombett familjeabonnemang där jag varannan vecka kan ringa alla husdjur med morrhårr och mitt efternamn innan giftermål typ gratis.  
 
6. Säljaren kommer försöka pracka på mig någon obskyr försäkring som inte ger något utöver det min hemförsäkring redan ger. "Och tänk försäkringen är GRATIS de första två timmarna och sedan upphör den automatiskt om du inte vill fortsätta".
 
7. Vis av erfarenhet VET jag att försäkringen inte "upphör automatiskt" (RIP 675 kr) 
 
8. Säljaren kommer spänna blicken i mig och rabbla upp ett antal olyckliga omständigheter telefonen kan råka ut för om jag inte väljer försäkringen. 
 
9. Min telefon kommer känna sig lätt hotad. Men jag står upp för den. 
 
10. Det kommer sluta med att hela min månadskostnad höjs med 600% 
 
Ja.
 
 
 
 
 
Ni förstår att ångesten är TOTALEZ innan jag sätter min fot i telefonbutiken. 
 
Men tro det eller ej. Igår kom jag därifrån utan varken obskyra försäkringar eller abonnemang inkluderande morrhårsbeklädda husdjur. Säljaren var både trevlig och lyhörd (även om jag fick ducka flera erbjudanden). Pjuh. 
 
 

Kommentera gärna!
Nathalie

HAHAHA, jag gör alltid sånt där över nätet så jag slipper påflugna, obehagliga försäljare :P

Svar: åh det lät smidigt! Borde jag göra... Men hur funkar det när man vill överföra abonnemang och grejer?
Moa DeBruin

2018-08-28 ♥ 12:02:11 » URL: http://naatly.se
Anna Maja

På pricken så är det! Nog fattar jag att de har krav om merförsäljning, jag har samma sits på mitt jobb. Men säger man ”nej, tack” vill jag inte att de ska försöka övertala mig. Tur du slapp en försäljare som vill pracka på dig ”hens bästa telefon” som av en händelse bara råkar vara den de har säljtävling på den här månaden. 😂

Svar: precis... fattar också att de har ett jobb att sköta men jag är verkligen INTE den där kunden som vill bli övertalad saker. Jag efterforskar på min kammare och sedan vet jag precis vad jag vill ha och vad som passar mig. Det borde en duktig försäljare kunna känna av. Relationen med kunden är ändå också värd mycket även om resultatet av det kanske inte vägs in i säljtävlingen :)
Moa DeBruin

2018-08-28 ♥ 12:22:24
Anonym

Fast iphone är dyrt o sämre än andra alternativ för pengarna. Men men... 😉(förlåt, kunde inte hålla mig)

Svar: Möjligt. Men jag trivs bra med min och det funkar super i jobbet 😁
Moa DeBruin

2018-08-28 ♥ 16:22:32
Anonym

Förstår det :) Kunde bar inte låta bli.

Svar: hehe, jag bjuder på den!
Moa DeBruin

2018-08-28 ♥ 19:05:05
Marie

Försök gå dit med redan en övertygelse om vad du ska ha. Säg bestämt ”jag ska ha en iPhone 8, silver med 256 GB, med mitt nuvarande abonnemang. Tack!”. När jag visste vad jag ville ha så gick det snabbt. :)

Svar: Ah mycket smart tips! :)
Moa DeBruin

2018-08-29 ♥ 11:24:34

Innan du kommenterar: Tänk på att Spiderchicks inlägg alltid är några smulor ironiska och flera smulor överdrivna, ta inte allt på allvar. Tack och kram!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:



Kommentar:

Trackback