Sjuhundramiljarder val

Jag ringde mitt försäkringsbolag igår. Innan jag kom fram till kundtjänst erbjöds jag en hel all inclusive-buffé av olika alternativ.
 
Vill du teckna ny försäkring tryck ett. Gäller det befintlig försäkring tryck två. Would you like to hear this in english please press three.
 
Jag trycker 2.
 
Gäller det egendom tryck ett. Gäller det personskador tryck två.
 
Jag trycker 1.
 
Gäller det privatperson tryck ett. Gäller det företag tryck två.
 
Jag trycker 1.
 
Vill du höra alla val igen tryck ett. Vill du gå vidare till en miljard fler olika helt ovärda val som frestar ditt i-ländska tålamod innan du får prata med en riktig människa tryck två. Would you like to hear this in eng...
 
Här är det möjligt att jag tappade mitt tålamod.
 
- I DONT WANT TO SPEAK ENGLISH! Jag vill bara få kontakt med en HUMAN BEING. HELST THIS YEAR!
 
Du är på plats nummer ett.
 
Hundra.
 
Femtiotvå.
 
I kö.
 
Jag:
 
 
 
 

Kommentera gärna!
Isabelle

EXAKT samma för mig just nu. 260 personer före i kön till CSN... Dessutom påminner de hela tiden att svaren finns på hemsidan, men hade jag fått svar där hade jag ju inte ringt... Dagen kan bara bli bättre :)

Svar: haha pepp till dig!
Moa DeBruin

2018-01-10 ♥ 11:28:28
Linnéa

Ja, du lyckas ju betydligt bättre än vad jag gör när jag ringer försäkringsbolag.
Sist började jag prata med röstmeddelandet efter att ha hört "Välkommen till...". Lite pinsamt, hoppas fortfarande att ingen levande människa hörde't.

Svar: haha :)
Moa DeBruin

2018-01-10 ♥ 11:51:04 » URL: http://nouw.com/ihuvudetpalinnea
Lise

Eller när man gjort en miljard val och de ba "Kundtjänsts öppettider är tisdagar och torsdagar 14-16 KLICK!!!"

Svar: kan ej vara lagligt!!
Moa DeBruin

2018-01-10 ♥ 12:11:17
farmor

Det är verkligen vidrigt, ja troligen rent skadligt för hälsan, med dessa telefonsvarare. Kontaktade Telia här om dagen, nr 76 i kö. Efter 20 minuters väntan BRÖTS samtalet... Blodtrycket påverkades negativt, kan man säga!

Svar: äh fy... INTE OK!
Moa DeBruin

2018-01-10 ♥ 12:19:12
Anna-Maria

Åh, jag känner såå väl igen mig! Man kan ju bli knäpp för mindre av alla dessa automatiska telefonröster man får ”prata” med överallt. Och telefonköer dessutom. Och telefontider... Hur svårt ska det behöva vara att få prata med en riktig människa på ett smidigt sätt?

Svar: väldigt svårt tydligen... hehe
Moa DeBruin

2018-01-10 ♥ 13:44:11 » URL: http://www.anoll.net
Mli

Jag ringde Försäkringskassan en gång. Hamnade på plats 4...3...7! Alltså. VA? Herreminge. Om jag satt kvar i kön? Inte en chans. Haha...

Svar: 😱😱
Moa DeBruin

2018-01-11 ♥ 23:38:10

Innan du kommenterar: Tänk på att Spiderchicks inlägg alltid är några smulor ironiska och flera smulor överdrivna, ta inte allt på allvar. Tack och kram!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:



Kommentar:

Trackback