Att leva år 1892

Om ni vill veta hur det var att leva år 1892 så kan ni fråga mig! Jag och min kära familj lajvar det just nu. Vi har nämligen INGET INTERNET HEMMA! Alls. Zero. 
 
 
 
 
 
Okej vi kanske inte måste backa så långt bak som till 1800-talet, men säg 1992 då. Sedan en vecka tillbaka levererar ComHem nämligen NOLL uppkoppling till oss. Jag brukar inte skriva ut förtagsnamn när jag klagar men ComHem har varit en besvikelse hela den här hösten så nu struntar jag i min princip.
 
Vi har varit kunder hos ComHem sedan for ever och har aldrig haft ett uns problem. Vi har surfat som om det inte fanns någon morgondag och uppkopplingen har aldrig ens mini-buffrat lite. Men så för några veckor sedan kom den där morgondagen, ni kanske minns mitt telefonsamtal till supporten? Efter det blev det någorlunda bra igen (dock ej felfritt) men nu är vi alltså nere på noll. Jag kommer inte ut på nätet över huvudtaget. Jag hade en bättre uppkoppling när jag aktivt ringde upp nätet år 1999. Då förstår ni. Och vi bor alltså INTE i en stuga ute i skogen utan mitt i stan. Japp. 
 
Det ställer till lite problem då jag 1) jobbar hemifrån fler dagar per vecka och 2) pluggar hemifrån. 
 
 
 
 
 
 
Jag fattar att shit happens och att detta är ett i-landsproblem men det som irriterar mig är att vi har fått noll information från ComHem om detta leveransfel och har tvingats hoppa runt i olika kundtjänster. När vi väl fick kontakt med någon så informerade denne om att vi skulle vara internetlösa minst en vecka. Vi bad om avdrag på fakturan och fick ett nej tyvärr till svar. Vi fick då prata med en chef som till slut lovade att vi kunde få sju dagar strukna på nästa faktura. Återigen, jag fattar att shit happens och jag fattar att ComHem inte kan trolla fram internet och jag fattar att de inte kan stryka fakturor hejvillt till alla som ringer men något jag INTE fattar det är hur man inte kan vilja överträffa sina kunders förväntningar?
 
Vi kommer med största sannolikhet att byta internetleverantör. Antagligen ansluta oss till fiber/stadsnät. Har ni några bra tips?
 
Ps. Skriver det här från internet på jobbet. SLUKAR internet på jobbet och bibblan just nu. Uppkopplingsutsvulten som jag är.
 
 

Kommentera gärna!
Caroline

Har haft svårt att ta ComHem på allvar sen de fick sämst betyg i Nöjd Kund-undersökningen ett år, och året efter fick ett ÄNNU SÄMRE betyg. Det är flera år sen, så de har väl hunnit med ett par, tre stycken omorganiseringar och nya rutindokument sen dess, men de kommer aldrig nånsin vara mitt förstahandsval av nån slags tjänst.

Svar: nu blev jag ännu mer övertygad om att säga farväl till ComHem :-/
Moa DeBruin

2018-11-29 ♥ 09:24:43
Kita Aronsson

Har också levt utan Internet pga avkrävs kabel. Dag 3 ringde jag och frågade dom om jag personligen skulle köra ut och hjälpa dom, blev klart samma eftermiddag.
Tips på fiber, nere i Skåne där jag bor så har vi bredbandson 100/100 för189kr/mån. Har funkat utan strul (förutom den avgrävda kabeln.)

Svar: tack för tips! :)
Moa DeBruin

2018-11-29 ♥ 09:43:29 » URL: http://dengalnastudenten.blogg.se/
Nathalie

Huu, mardrömmen! Jag har och har haft comhem i massa år och det har aldrig strulat för mig *peppar peppar, tvi tvi*
Hoppas det löser sig!

2018-11-29 ♥ 15:37:07 » URL: http://naatly.se
Anonym

Har bredband 2 genom stadsnät. Haft sen 2006 ca och haft problem 1 gång. Sist jag ringde dit sänkte dom min månadskostnad. Det är billigt och snabbt iaf för mig! Rekommenderas

Svar: 😊👌🏻
Moa DeBruin

2018-11-29 ♥ 19:13:43
Julia

Bahnhof! Snabbt, billigt och aldrig haft problem.

Svar: 😊👌🏻
Moa DeBruin

2018-11-29 ♥ 23:16:05
Anonym

Så tråkigt när det strular. Här hemma har vi länge haft Bahnhof och rekommenderar alla att använda sig av dem, de är den av de större leverantörerna som bryr sig om och kämpar för ett fritt internet. Annars kan du ju alltid kolla om det finns några lokala leverantörer, närodlat du vet. :)

Svar: Tack för tips 😊👌🏻
Moa DeBruin

2018-11-30 ♥ 08:12:26
C

Åh. Jag bodde i ett comhem - hus (lägenhet) tidigare. Det strulade heeeeela tiden. Bytte router så ofta att jag typ aldrig vill ha en router mer. Ringde kundtjänst fler gånger i veckan än till mina föräldrar (typ). Är så nöjd över att slippa comhem nu. Nada strul (än) med vårt fiber. Lycka till i ert internetstrul!

Svar: vi ska också dra in fiber under början av nästa år. Tänkte först att vi inte behövde det pga felfritt under så många år men detta är ju under all kritik. Är som sagt HELIGT trött på ComHem.
Moa DeBruin

2018-11-30 ♥ 08:41:06
Jennifer

Vi bor i skövdebostäder och har bytt från telia till boxer (men kan verkligen inte rekommendera dem heller tyvärr), vi har tv via fiber och det har aldrig fungerat med deras tv-box, den hänger sig och det enda svaret man får från kundtjänst är att de kan skicka en ny box men att den har samma mjukvarufel och att de inte vet vad felet är... Suck! Telia däremot har i princip funkat felfritt förutom när man flyttat ;D

Svar: Usch så tråkigt när det bara krånglar 😒 skönt att Telia funkar 😊👌🏻
Moa DeBruin

2018-12-04 ♥ 10:35:44

Innan du kommenterar: Tänk på att Spiderchicks inlägg alltid är några smulor ironiska och flera smulor överdrivna, ta inte allt på allvar. Tack och kram!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:



Kommentar:

Trackback