Att ringa en support

Vi har haft internet segt som sirap hemma den senast veckan. Det har varit en fröjd att komma till jobbet och avnjuta ett internet i normal hastighet.
 
Igår fick jag nog av buffringen hemmavid och ringde till supporten för vår internetleverantör. Det var som vanligt en intressant upplevelse.
 
 
 
 
Så här: 
 
• Jag ringer. 
 
• Vad roligt att du ringer JUST IDAG för vi har SÅ bra erbjudanden! meddelar en käck robotröst. 
 
• Jag svarar att om inte erbjudandet är en livstids gratis wifi där det ingår att jag bara behöver TÄNKA en websida för att ladda den i blixtens hastighet så är jag inte intresserad. 
 
• Får inget svar. 
 
• Är du kund idag tryck 1. Är du inte kunde idag tryck 2, säger rösten. För bästa service kan ditt samtal komma att spelas in... bla bla bla bla. 
 
• Vänligen uppge ditt kundnummer, säger rösten. 
 
• Känner mig oerhört nöjd att jag har mitt kundnummer framför mig. 
 
• Vad gäller problemet? säger rösten. Tala om det för mig. 
 
• LÅNGSAMT INTERNET! ljudar jag som om talade jag med en ettåring som bott under en sten i 11,5 månader.
 
Det är viktigt att du är hemma och befinner dig vid din router. Befinner du dig vid din utrustning just nu? undrar robotrösten. 
 
• Jag tänker att det antagligen är lättare att ringa till hovet och få tag i kungen än vad det är att ringa till min internetleverantör och få tag i en support. 
 
• För bästa service... bla bla bla forsätter rösten.
 
• Hur vore det att få någon service ALLS?? säger jag. 
 
• Zoomar ut vårt samtal och börjar scrolla Instagram (som förvisso bara buffrar). En slags i-ländsk överlevnadsinstinkt. 
 
 
 
 
• Din plats i kö är nummer 32. Den förväntade kötiden är 15 minuter, säger rösten efter en stund och jag har ingen aning om vad vi har pratat om de senaste fem minuterna. 
 
• Medan du väntar på en handläggare kan du komma att få höra svaren på de vanligaste frågorna bla bla bla... 
 
TILL SLUT kom jag fram och fick prata med en människa. Problemet visade sig vara ett generellt nätverksproblem som ska vara löst idag.
 
Tack och bock för det.
 
Igår såg vi ett halvt avsnitt av Bachelor på apple-tv med bara ljud och noll bild. Det rekommenderar jag inte till någon.  

Kommentera gärna!
Mia

Nu blev jag nyfiken på vilken operatör ni har? Vi har.... ja, vad har vi... ehh kommer inte ihåg. Sambon så namnet idag men redan glömt och han snarkar för fullt. Men hur som helst har vårt Internet vart stendött idag efter en vecka precis som ni haft. Kom ert Internet igång idag som utlovat?
Bor i Ulveket och hoppas att det är något lokalt problem så det inte är modemet som gett upp.

Svar: Comhem har vi.
Moa DeBruin

2018-10-30 ♥ 23:59:39
Mia

Idag gjorde jag typ samma resa som du. Fast med Boxer. Felsökning startad med 3-5 ARBETSDAGAR som Boxer ska ha på sig. #älskanäralltbarafunkar

2018-10-31 ♥ 19:31:06
Amanda

Ett kundtjänst-tips är att alltid välja att du inte är kund eller att du vill säga upp abonnemanget. Då får du snabbast möjliga service. Stackarna som redan är kunder får inte alls samma energi och service som de andra två :)

Svar: schysst! vi borde ju få mest kärlek kan tyckas ;)
Moa DeBruin

2018-11-03 ♥ 12:39:19

Innan du kommenterar: Tänk på att Spiderchicks inlägg alltid är några smulor ironiska och flera smulor överdrivna, ta inte allt på allvar. Tack och kram!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:



Kommentar:

Trackback