Jag vill gråta

... AV LYCKA! 
 
Jag har nämligen blivit med ny skrivare.
 
Ni minns kanske min gamla skrivare som plötsligt började spotta utskrifter med osynligt bläck? Jag försökte laga den, byta toners, ladda ner olika programvaror, lusläsa trådar på olika mac-forum och så vidare. Jag gjorde mitt yttersta helt enkelt. Till ingen nytta. 
 
Sedan dess har jag fått hustla mig till låneskrivare av olika slag i samband med bokföring. Inte optimalt. 
 
– Men varför har du inte bara köpt en ny skrivare? undrar ni. 
 
Jo det hade jag väl kunnat göra på dirren om det inte vore för att jag lider av FOMS - fear of meeting säljare. Specifikt säljare av teknik. Jag har liksom ingen bra erfarenhet av det. Alls. 
 
Antingen blir jag:
 
1) Mansplainad
Nu ska jag tala om för dig hur det fungerar bla bla bla bla bla... *insert ovärt tjöt á 30 minuter av mitt liv som jag aldrig får tillbaka*
 
2) Skuldbelagd
VA? Har du DEN tekniken? Om du inte uppgraderar dig till nya IOS 395 primux analuz sensor 354 plus SÅ KAN DU LIKA GÄRNA SKITA I DET!!
 
3) Över-på-såld
Sen har vi den här superbra försäkringen för bara 795 kronor per varannan vecka som täcker 0,2% av ALLT. Den sägs upp automatiskt efter en månad bara du säger till fyra veckor i förväg. Du vill inte ha den? Du tycker att din hemförsäkringar räcker? Men vad BRA då lägger jag till den på ditt köp. 
 
På riktigt avskyr jag att behöva köpa ny teknik och där med, eventuellt, behöva ha kontakt med säljare. 
 
Men idag tog jag tag i det. Jag sprang in i butiken, rev åt mig en skrivare som verkade bra, duckade för dyra tilläggsförsäkringar och sprang ut igen. Möjligt att jag betalade också. 
 
Till min lättnad var den enkel att installera och fungerar hittills felfritt! 
 
 
 
 
 
Jag vill gråta som sagt. Av lyckad.
 

Kommentera gärna!
Carro

Haha låter som jag och därför beställer jag all teknik online :)

Svar: Smart!
Moa DeBruin

2019-04-12 ♥ 18:32:18
Anna

Förlåt, men det ser ut som att även den här skriver ut med osynlig bläck. Otur!

Svar: Sant! Bilden ljuger dock 😉
Moa DeBruin

2019-04-12 ♥ 21:11:03
Anonym

Vi skulle köpa ny dammsugare som fanns med olika tillbehör osv. Kommer fram en säljare som trevligt frågar om vi behöver hjälp så svarar att nja jag har läst och jämfört på nätet redan så blir nog en V7a. Säljaren ba jaha men V10 som är nyast är skitbra! Så säger jag att ja men 8.000 är orimligt för en dammsugare (den vi skulle ha kosta ändå 4000, bara de är mycket). Då lägger han fram förslag om avbetalning och jag förklarar att de är inte pengarna som är problemet utan orimligheten i att lägga de på en dammsugare. Då ändrar han både kroppsspråk och ton och nästan spotande säger att jag har ju såååå bra koll så jag behövde tydligen inte hans hjälp då. Frågade min sambo om jag låtit otrevlig för uppfatta de inte själv så och inte min sambo eller, jag sa bara nej och de får man tydligen inte till försäljare.

Svar: Hu! Exakt detta jag menar. Man undrar ibland varför de alls säljer mer prisvärda och billigare alternativ när dessa produkter är såååå mycket sämre. Man ba - plocka ut dem ur sortimentet då! Om det är så osmart att köpa
Moa DeBruin

2019-04-12 ♥ 22:23:27

Innan du kommenterar: Tänk på att Spiderchicks inlägg alltid är några smulor ironiska och flera smulor överdrivna, ta inte allt på allvar. Tack och kram!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:



Kommentar:

Trackback